איפא"ק מתרחבת – הקמת סניף החוף המערבי

Reading Time: 2 minutes

אחד הדברים החשובים במהלך הצמיחה של ארגון איפא"ק, היה היכולת לרתום מתנדבים שיוכלו לתפעל שלוחות אזוריות של איפא"ק ברחבי ארה"ב, שיוכלו לטפל במדינה ענקית כל-כך כמו ארה"ב על הקשר מול יהדות ארה"ב והנצרות הציוניות. דוגמא מעניינת לדרך והאופן בו הרחיבה איפא"ק את מוטת השליטה שלה באמצעות הקמת סניפים נמצא בסיפור הקמת סניף איפא"ק ע"י הגברת נעמי לויטר (Naomi Lauter) בסניף שהוקם בסן -פרנסיסקו. עפ"י ההספד שנכתב לאחר מותה של לויטר ז"ל ב – 2017, אנו למדים על הדרך בה הכל החל. בשנות החמישים המאוחרות, גייס אותה ישעיהו "סי" קינן, כדי לסייע בבניית בסיס ההתנדבות של אייפא"ק. באותן שנים, נשים לא נבחרו בדרך כלל להוביל ארגונים, ולכן התפקיד הוצמד לבעלה, בוב. נעמי הקימה את אחת מהמועצות המקומיות הראשונות של איפא"ק, והיא נשארה אחת המתנדבות הפעילות ביותר במשך למעלה משני עשורים.לאחר ההכרות בינהם בשנת 1958, ביקש ממנה קנן לנסות ולארגן קבוצה דו-מפלגתית, כחלק מהערכים של איפא"ק.במהלך שנות ה – 60 היא הקימה קבוצת דיון של דמוקרטים ורפובליקנים שהמכנה המשותף שלהם היה נושא האהבה לישראל.

Jewish Post, Indianapolis, Marion County, 28 January 2004

ב -1983 מנכ"ל איפא"ק, טום דיין, ביקש מנעמי לפתוח את משרדה הראשון של הארגון מחוץ לוושינגטון. לא רק שזה היה המשרד הראשון מחוץ לוושינגטון,  נעמי הייתה העובדת הראשונה של איפא"ק מחוץ לוושינגטון. לאחר 16 שנים, בהנהגתה כמנהלת התוכנית האזורית של איפא"ק – אחד  המוצלחים ביותר בתולדות הקהילה היהודית באמריקה, שהובילה לגדולה של הארגון, היא סיימה את תפקידה כאחראית על הסניפים  האזורים והפכה ליועצת הקהילתית של הארגון בהתנדבות, כשהיא מלמדת את צוות ההכשרה הארצי כיצד להמשיך ולהרחיב את בסיסי הארגון.החזון של נעמי היה להצמיד לכל חבר קונגרס היא פרשה בגיל 80, לאחר שביקרה יותר מ -100 ערים ועיירות בארה"ב, ו- 35 פעמים בישראל.

88

אודות קובי ברדה

ד"ר קובי ברדה הוא מומחה להיסטוריה פוליטית אמריקאית וליחסים בינלאומיים, וחוקר בכיר בחממת חיפה לחקר דתות של אוניברסיטת חיפה, ובעל הפודקאסט "אמריקה בייבי".