הליך הכשרת הכמרים האוונגליסטים באמצעות אוניברסיטת ליברטי

Reading Time: 2 minutes

בכמה הזדמנויות שונות, מספר ג'רי פאלוואל על האופן שבו הוא מקים את התנועה של "רועי דת", שתפקידם לחנך את צאן מריאתם לאהבת ישראל והעם היהודי. ככה למשל, מציין בורג בספרו: "אני אישית מרגיש אחריות כבדה לחנך את העם האמריקני לחשיבות התמיכה במדינת ישראל ובעם היהודי בכל מקום. אני מכשיר אלפי כמרים לעשות את אותו הדבר. באוניברסיטת ליברטי, שם אני מדריך. ובית הספר שלנו, אנו מלמדים 6,000 תלמידים את חשיבות הנושא הזה וכיצד הם יכולים לעשות את חלקם בעתיד בכדי לחסל את האנטישמיות." (1) מקום נוסף בו מצוטט פלוול בנושא זה הוא ספרו של סטפאן סיזר (Sizer) בו הוא מתייחס לכנס של פאלוואל במיאמי במסגרת כנס רבני בשנת 1985 שם הוא אומר: "לגייס ולהניע לפעולה כ – 70 מיליון נוצרים קונסרבטיבים בעד ישראל ונגד אנטישמיות". (2) מסגרת הכשרה האקדמית, באמצעות מוסד אקדמי, בתחילה מכללה ולאחריה אוניברסיטה, נעשתה מתוך עקרון זה של תמיכה אקדמית לקידום והפצת הבשורה. באתר האינטרנט של הכנסייה "תומאס רוד הבדפיסטית", היא הכנסייה שממנה התחיל פלוול את דרכו, בערך של ההיסטוריה מתואר הקשר. (3)  "במטרה להכשיר אלופים למען ישו שייכנסו לכל תחומי החיים, כנסיית תומאס רואד הבפטיסטית, הקימה את האקדמיה הנוצרית לינצ'בורג בשנת 1967 ואת אוניברסיטת ליברטי בשנת 1971. מאז הקמתה, מערכת חינוך ייחודית זו הדגישה את המצוינות האקדמית ואת הכנסייה המקומית בה. תכנית לימודים ממוקדת לקראת חזרתו של המשיח. בראשית שנות השבעים, כנסיית תומאס רוד זכתה להכרה ארצית, כאחת הכנסיות הצומחות ביותר באמריקה. משרד ייעוץ נוצרי הוקם במהלך תקופה זו בכדי לסייע למשפחות עם בעיות ולעזור להם לבנות בתים על פי עקרונות המקרא. החזון לתוכניות ולמשימות ברחבי העולם, הפכו אגרסיביות יותר מדי שנה, כאשר התוצאה היא שנוספו מיסיונרים חדשים ופרויקטים מיוחדים". היעד שאותו הציב פלוול בעת הקמת הקולג', בתחילת שנות ה-70, כמתואר באוטובויגרפיה שלו הייתה: "חלומנו המשותף לאוניברסיטת ליברטי היה כי הבוגרים יביאו  להקמת כ -5,000 הכנסיות החדשות שקיווינו שתלמידינו ינטעו ברחבי אמריקה לפני שנת 2000".(4)

 

 

1. David Brog, Standing With Israel: Why Christians Support the Jewish State,Charisma House,Lake Mary,FL, 2006, P.143.

2. Stephen Sizer, Christian Zionism: Road-map to Armageddon?Inter-Varsity Press (IVP), London,UK.P-91.

3. Thomas Road Baptist Church official wabsite. Available at: https://trbc.org/history/, [Accessed at January, 3, 2021].

4. Jerry Falwell, Falwell: An Autobiography, Lynchburg, Va: Liberty House, 1996. 326.

62

אודות קובי ברדה

ד"ר קובי ברדה הוא מומחה להיסטוריה פוליטית אמריקאית וליחסים בינלאומיים, וחוקר בכיר בחממת חיפה לחקר דתות של אוניברסיטת חיפה, ובעל הפודקאסט "אמריקה בייבי".