רשימת חברי הקונגרס מהשדולה האוונגליסטית

Reading Time: 2 minutes

Thomas Dale DeLay –  Texas's 22nd congressional district

Mark Deli SiljanderMichigan's 4th congressional district

מרק סלינג'ר היה אחד ממקדמים של התנועה האוונגליסטית ובתחילת דרכו פעל לקידומה של מדינת ישראל מתוך ראייתו הנוצרית וכמי שנתמך ע"י פלאוול. ככה למשל, התייצב סלינג'ר למפגש איחוד כוחות של האוונגליסטים עם היהודים בפברואר 1983. הוא עלה לדבר מיד לאחר פלאוול ופתח בעברית ב: "שמע ישראל". והמשיך :" אנחנו לא מנסים להמיר את דתכם, אנחנו מחפשים נתיב ללבכם. אנחנו כנוצרים חייבים משהו לדת היהודית. חוב של אהבה במיוחד לאחר השואה ותוצאותיה. אנו כנוצרים מקבלים את המחויבות שלנו לכם." (0) חשוב להדגיש כי המחוז ממנו מגיע סלנג'ר דל מאוד ביהודים. לימים מרק ישנה את התייחסותו הפוליטית ויתקרב למדינות ערב.

Roger w. Jespen

סנטור מאיווה, אמר בכנס איפא"ק בשנת 1981 כי תמיכתו בישראל מגיעה מאמונתו הנוצרית ואמר כי: " אני מאמין כי אחת הסיבות שאמריקה זכתה בברכה היא בזכות הבית החם ששימשנו ליהודים שהגיעו למדינתנו, וכי אנו באים להגנת ישראל באופן די שגרתי ובגלל שאנו מאמינים בזכות של ישראל על אדמתה".(1)

ג'ספן היה גם ממתנגדי עסקת מכירת מטוסי האיווקס לערב הסעודית. ובביקור שערך בי-ם, התבקש באופן אישי ע"י מנחם בגין להתנגד לעיסקה המיועדת עם הסעודים. (2)

בכתבה שפורסמה בניו יורק טיימס ב – 29 לאוקטובר בניו יורק טיימס צוטט ג'ספן כאומר:" אני נוצרי, וזה למה אני בעד ישראל. המכירה הזאת (של אייוקס ק.ב) חייבת להעצר". (3) לבסוף הפך ג'ספן את החלטתו לבקשתו של הנשיא רייגן והסיר את התנגדותו לאישור העסקה. (4)

Gordon J. Humphrey

הסנטור מניו המפשיר היה אוונגליסט.

Jesse Helms – Sentor of N.Carolina 

ג'סי אלכסנדר הלמס ג'וניור, היה פוליטיקאי אמריקאי שכיהן כסנאטור רפובליקני מטעם מדינת קרוליינה הצפונית וכיושב ראש ועדת החוץ של הסנאט של ארצות הברית. הלמס נחשב לשמרן קיצוני, שנלחם בממשלים הדמוקרטים, ובעקרונות ליברלים וסוציאליסטים.

 

 Don Nickles –  Sentor of Oklahoma

היה ברשימה של תמיכת הרוב המוסרי.

William E. Dannemeyer – U.S. House of Representativesfrom California's 39th district

Jeremiah Denton – Sentor, Alabama

Mark Hatfield – Senator, Orogon

Joseph Polakoff, Christians, Jews show solidarity with Israel, The Jewish Week, Feb. 10-16, 1983. P-10.

  1. Paul Findley,They Dare to Speak Out: People and Institutions Confront Israel's Lobby, Chicago Review Press, Chicago, 2003, Page: 253.
  2. רפאל מן, רייגן פותח בהסתערות אחרונה לאשר את עסקת מכירת מטוסי האיווקס, מעריב, 25 לאוקטובר, 1981, עמ' 2. נדלה מאתר עיתונות היסטורית, 2 ליולי, 2020: http://www.jpress.nli.org.il/Olive/APA/NLI_heb/?action=search&text=%D7%92%27%D7%A1%D7%99%20%D7%94%D7%9C%D7%9E%D7%A1#panel=search&search=9
  3. Mary McGrory, The Jews and AWACS: With All That 'Help,' They Couldn't Win, New-York Post,  October 29, 1981.
  4. Ward Sinclair 
33

אודות קובי ברדה

ד"ר קובי ברדה הוא מומחה להיסטוריה פוליטית אמריקאית וליחסים בינלאומיים, וחוקר בכיר בחממת חיפה לחקר דתות של אוניברסיטת חיפה, ובעל הפודקאסט "אמריקה בייבי".