בתחילת שנות ה- 70, שתי פסיקות חשובות של ביהמ"ש העליון הביאו את פלוול להחליט כי בשלה העת להקמת כח פוליטי, שיכול להשפיע על הפוליטיקה האמריקאית.
פסק הדין בביהמ"ש העליון Green v. Coit
בשנת 1969, קבוצת הורים אפרו-אמריקאים במחוז הולמס, מיסיסיפי, תבעה בהצלחה את משרד האוצר האמריקאי כאשר שלושה בתי ספר דתיים, שפעלו תחת פטור ממס, סירבו לקבל תלמידים שאינם לבנים. בית המשפט העליון, בפסק הדין Green v. Coit,אישר את ההחלטה בביהמ"ש קמא, ופסק לטובתם. ההחלטה שניתנה כי בתי ספר פרטיים כאלה, המוכרים לתרומה תחת חוקי מס ההכנסה האמריקאים, "אינם יכולים להוכיח כי הם אינם מפלים גזענות בקבלה, תעסוקה, מלגות, תוכניות הלוואה, אתלטיקה ותכניות חוץ -לימודיות ".(1) פסק הדין של העליון, שלח את שלטונות מס הכנסה לערוך בדיקות מפורטות בבתי ספר פרטיים בכלל ונוצריים בפרט. בשנת 1974, החליט מס ההכנסה האמריקאי לשלול את הטבת המס של אוניברסיטת בוב ג'ונס. פלוול התבטא כי "ישנם מדינות בהם קל יותר לפתוח מכון עיסוי מאשר ביה"ס נוצרי" (2). אמנדה הוליס-ברוסקי (Hollis-Brusky) וג'ושע ווילסון (Wilson) מבססים את הטענה כי השילוב של פסקי הדין היה הקטליזטור להתנעת תהליך שבסופו הוקמה התנועה הפוליטית: "ההחלטה בשנת 1974 לשלול את היתר מאוניברסיטת בוב ג'ונס שיחקה תפקיד מכריע בהקמה לימים של תנועת 'הרוב המוסרי' בכך שנתפסה כהתקפה על האוטונומיה של מוסדות נוצריים בכלל, ומוסדות להשכלה גבוהה נוצרית בפרט.(3)
פסק הדין בביהמ"ש העליון Roe v. Wade
פסק הדין של ביהמ"ש העליון שניתן בשנת 1973, אפשר את ההפלה תחת תנאים מסוימים. פסק הדין זעזע את הכוחות השמרניים באמריקה ופלוול התראיין למקומון "לינצ'ברג ניוז" ב-23 לינואר, 1973 ואמר: "ישבתי שם ובהיתי במשפט רו נגד וייד והתגנב לליבי החשש מהמשמעויות של החלטת בית המשפט העליון, ותהיתי למה כל כך מעט קולות נשמעו בקשר אליו". (4)
פלוול מתייחס לנושא הקמת השדולה בספר של פינגרי, שפורסם בסמוך להקמת השדולה:" בשנת 1979 הקמנו את השדולה לסייע לקדם את הליך החקיקה של תיקון בחוק ההקצבות של דורנן ואשברוק. החקיקה מרסנת את כוחו של מס ההכנסה האמריקאי, מלעשות שימוש במשאבים שלהם כדי לחקור, להציק או כל דרך אחרת שלהם המערבת בביה"ס פרטיים. זה פרוגטיבה שתחזיק מעמד 12 חודשים, מה שאומר שהקרב על ביה"ס הנוצריים עוד לא הסתיים בניצחון, אבל שדולת המורל המוסרי מצליחה לייצר את האפקט על המחוקקים.
1. Green v. Connally, 330 F. Supp. 1150 (D.D.C. 1971). Available at:https://law.justia.com/cases/federal/district-courts/FSupp/330/1150/2126265/, [Accessed at May, 9, 2021].
2. J. Brooks Flippen, Jimmy Carter, the Politics of Family, and the Rise of the Religious Right, Athens:GA, University of Georgia Press, 2011. 200.
3. Amanda Hollis-Brusky, Joshua C. Wilson, Separate But Faithful,The Christian Right's Radical Struggle to Transform Law and Legal Culture, New-York:Oxford University Press, 2020.64.
3. Randall Balmer, The Real Origins of the Religious Right, poltico.com, May 27, 2014. Available at:<https://www.politico.com/magazine/story/2014/05/religious-right-real-origins-107133/>, [Accessed at May, 9, 2021].
167