הקמת האוניברסיטה והיעוד התקשורתי שלה מתוך אוטוביוגרפיה של פלוואל

הקמת האוניברסיטה והיעוד התקשורתי שלה מתוך אוטוביוגרפיה של פלוואל

בספרו מעיד פלואל כי השינוי במסגרתו הוכח כי שידור התוכנית של ופופולרית מעבר לאותן מסגרות של יום ראשון, ובמקביל יסוד של אוניברסיטה בה מתקיים חוג של תקשורת סייע בעיני רוחו לקדם את המהלך של ניצור/בשורה לאומה " evangelize the nation".

"עד אותו הזמן, רוב תחנות הטלוויזיה התנגדות למכירת זמן אוויר לשידור. תחנות מכרו הכל ממכוניות ועד משחת שיניים…אבל מה שיצא זה שאלוהים נשאר בסופו של דבר בתוך גטו של שידורים ביום ראשון בבוקר עם פאנל של כמרים ורבנים שמדברים על נושאים שאף אחד לא צופה…." (1)

או כעדותו: "עמדנו בפני אפשרות מדהימה להטיף לדבריו של ישו לטלוויזיות בכל רחבי האומה וזאת באמצעות יצירת אוניברסיטה נוצרית שתסייע לסטודנטים לחזור חזרה הביתה נרגשים ומאומנים כדי לבנות כנסיות ולנצר את האומה". וממשיך להגדיר את מטרות הקמת האוניברסיטה, שהקרקע לרכישתה נעשתה בשנת 1971: "עשינו החלטה לעשות שימוש בתקשורת כדי להגיע לעולם באמצעות הבשורה של ישו. קראתי לדיון דחוף עם הצוות שלי, אנשי הטלוויזיה, ועוד אנשים שקשורים לענף. היינו נרגשים לקראת האפשרות להתחיל את המסר של התוכנית old time gospel hour. טלוויזיה לאומית ידרוש מאיתנו השקעה כספית כבדה. בדיקות שעשינו הצביעו על השקעה של חמישה עד שישה מיליון דולר. התקציב השנתי המיועד עמד על כמיליון דולר למכללה, וזה דבר שבעצם יציאה לגיוס תרומות. המהלך חייב את הנפקה של אגרות חוב תוך התחייבות לשלם את האגרות תוך 10 שנים עם רווח. צוות ההקמה של המכללה שלך מאות מעטפות עם הצעה לרכישת אגרות חוב לתומכים ותוך מספר קצר של שבועות הצליחו לגייס את הכסף למימוש החזון לבניית אוניברסיטה נוצרית שבמרכזה תחנת שידור לאומה. בעקבות גיוס הכסף הצלחנו בשנת 1971 לגייס את הכסף להקמת אולפן טלוויזיה הוא משם להוציא את הבשורה ליותר מ-300 תחנות ברחבי מדינות האיחוד. (312-313). ההחלטה לפנות לכיוון של יצירת תהודה דרך הרשתות תקשורת, היוותה קטליזטור חשוב לכותרת שנתן העיתון ניוזוויק בתחילת שנות ה – 70, כמצוטט בספרו האוטוביוגרפי של פלוואל. (2) "מגזין ניוזוויק הכריז על כנסיית הבפטיסטים של תומאס רוד כ-"כנסייה הצומחת ביותר במדינה".

 

  1. .Falwell, J. Strength for the Journey: An Autobiography. Simon and Schuster, NY, 1987, 311.

2. (312-313)