כיצד מניעים אנשים לפעולה בתקופת חופשת החגים של קונגרס

Reading Time: 2 minutes

לקראת היציאה לחופשת הפסחא, מוציא סי. קנן חוזר אירגוני, הכתוב בצורה גנרית, עם נקודות טיעון על יחסי ישראל ארה"ב, מיועד לתקופה בה חוזר חבר הקונגרס לחופשה לביתו, כאשר הקונגרס בחופש החג.

הרעיון הוא שאנשי הקשר בקהילה, יפיצו את המכתב בתורם לשאר שרשרת ההפצה, וככה יוכלו להגיע לפגישה, או להתקשר לשלוחה המקומית של משרד הנציג שלהם ויביעו בפניו את דאגתם בקשר לנקודות הרלוונטיות והחשובות למערכת היחסים.

שיטה זו, של הכנת נקודות טיעון עד רמת האדם הבודד הפונה לחבר הקונגרס, מופעלת עד היום, כאשר הרעיונות לשיחה עם קונגרס נשלחות באמצעות אימייל, אך שורשי הרעיון של ההשתדלות אצל קונגרסמן, במחוז בחירה נתון, היה חלק מהמערך עליו נבנתה תשתית הארגון בכל הקשור לנושא של הפעלת לחץ על תאי שטח ברמה הקהילה של חבר הקונגרס.

במכתב המצורף, פונה קנן לאנשי הקשר בקהילה ומבקש מהם:

"בית הנבחרים יוצא לפגרת חג הפסחא מה – 1 ועד ה – 13 באפריל.זה מייצר הזדמנות נפלאה לאירגון פגישה עם חבר הקונגרס המייצג אתכם בזמן שהוא בבית. בכמה הימים הקרובים, אנא קחו צעדים אפקטיבים להתקשר לחבר הקונגרס שלכם ולדבר איתו על ההתפתחויות במזה"ת".

Source: Rochester U Special Collection (Philip Bernstein Papers) Bernstein papers, Rochester (box 5)

executive committee\Folder3

 

במקרה אחר משנת 1959, אנו למדים על השקידה שלו בתדרוך השליחים בבסיסי הפרמידה

שנת 1959 תדרוך לקראת החגים

במרץ 1959 לקראת פגרת חופשת הפסחא, מוציא קנן מכתב לרשימת התפוצה שלו ברמת דחיפות גבוהה. הוא מסביר כי בשלב זה, יש חברי קונגרס, בעיקר מערים גדולות, שהפנו את העורף לחוק הסיוע הכלכלי לישראל, שהחל בשנת 1951 באותה יוזמה שלו למימון פליטים.

קנן מנסח נקודות לשיחה וקודים לפעולה עם חברי בית הנבחרים והסנאט ובהן: 

  1. הסבר לגבי הסיוע שרצתה להעביר הממשלה (225 מליון דולר) שקוצץ בבית הנבחרים ל – 100 מליון דולר, וההזדמנות להחזרת הסכום המקורי באמצעות ועדת ההקצבות של הסנאט. לשם כך הוא מבקש לכתוב מכתב בכתב יד אישי ולא גלויה. ככל הנראה זה נעשה כדי להגביר ולהעצים את התחושה כי הנושא חשוב לבוחרים.
  2. התעקשות על התוכנית המקורית של סיוע החוץ מול חברי הקונגרס ובכלל זה יהודים ונוצרים הפונים לחבר הקונגרס להבהיר לו עד כמה חשובה להם ההחלטה להעביר את הכסף האמור.

לבסוף, נאמן למתודולגיה, הוא מבקש לדווח לו בחזרה על מי ומה נשלח לשם התיעוד והמעקב אחר התקדמות הלחץ והאפקטיביות שלו.

 

Source: American Jewish Historical Society

Papers, N.D 1919-1985

P-680

Box 2, Folder 7

 

112

אודות קובי ברדה

ד"ר קובי ברדה הוא מומחה להיסטוריה פוליטית אמריקאית וליחסים בינלאומיים, וחוקר בכיר בחממת חיפה לחקר דתות של אוניברסיטת חיפה, ובעל הפודקאסט "אמריקה בייבי".