פלוול האמין כי מעבר לתפקיד של פסטור, קיימת חשיבות למעטפת קהילתית של איש הדת ומתן מענה למכלול של צרכים, כאשר בראש ובראשונה הוא ראה את תחום החינוך, כחלק משלים חשוב של בוגרי אוניברסיטת ליברטי להגדלת המעגלים של המאמינים. בוגרים של אוניברסיטת ליברטי מתבקשים לבנות מסגרת לימודית חינוכית סביב הכנסייה. נכון לשנת 1980, היו כבר 200 בוגרים של אוניברסיטת ליברטי שפתחו כנסיות בעצמם, שהעניקו שיעורי חינוך במשך פעמיים או שלוש בשבוע. הרעיון כפי שביטא פלוול בשנת 1980 היה כי: "אנחנו נתחיל ביה"ס רבים בשנת 1980, כפי שהתחלנו בשנתיים האחרונות. אני מאמין שבשנה הבאה נהיה כבר עם פי 4 ממה שעשינו עד כה. אני מעריך שבתום העשור הזה, נתחיל בצפון אמריקה כ-5000 כנסיות חדשות. בשנת 1988, האיפקט האמיתי יגיע, כאשר כמעט בכל עיירה, מחוז ומדינה, נחנך את ילדנו. אלו יהיו המנהיגים הבאים שלנו, כאשר ביה"ס הם הדרך של הפסטורים, לייצר נוכחות על בסיס יום-יומי בחיינו. ביה"ס שאני רואה בחזוני, ירימו ויסובבו את האומה. אלו הם המנהיגים. זה מי שיוצא כעת מאוניברסיטת ליברטי, שמחנכים את הדור הבא ויש לנו כבר כאלה ששלחו את ילדיהם ללמוד באוניברסיטה. ביה"ס הנוצרים הם הדרך הטובה ביותר לגדל מנהיגות נוצרית." (1) שם החיבה שנתן פלוול לאותם מנהיגים דתיים צעירים היה "Young Timothys", שזהו מונח של נער צעיר שגדל באווירה תומכת ומעצימה את חשיבותו של האל ונוכחתו בחייו. פלוול רואה חשיבות עצומה בטיפוח של אותם סטודנטים להכשרה ושליחתם בחזרה באופן כזה שיאפשר את המשך הגדילה והצמיחה של הקהילה.
1. Ibid., Liberty University Archive, Fal 1: Falwell Family Materials. FAL 1:1-2 Box 1. Patricia Pingry, Jerry Falwell: Man of vision, 48.
159